Blogger Templates

::ready for take..camera roll..action!!::

Sunday 25 March 2012

:siapa aku dihadapanMU?::

     assalamualaikum dan selamat malam :)), hurmmmm tibe2 ase cam nak menulis entry baru..hihi >.< tapi nak dijadikan cerita..esok exam UPS (ujian pertengahan semester) malam ni sesuka ati je feeling nak menulis hohoho. kebelakangan ni..hati ta sihat.. selalu sakit..dan selalu pedih tapi tapelaa =.='' huhuhu insyaALLAH dia akan pulih balik.
     berbalik kepada entry malam ni... entry malam ni pon berkisarkan tentang hati..tambah-tambah dimusim exam ni... hati ni selalu ase hilang tempat bergantung sedangkan pada hakikatnya DIA selalu ada... waktu-waktu terdesak macam ni laa tibe-tibe baru terdetik nak mintak tolong pada DIA.. hinanya... kite selalu je tak puas ati ngan ape yang kite dapat dan selalu lupa untuk bersyukur... time senang ati ni selalu melupakan yang MAHA ESA.. kenapa? dan bila tiba masa yang perlu tempat untuk bergantung dan memohon tiba-tiba teringat kat DIA.. baru laa time ni hati ni terdetik untuk memohon dan meminta bantuan daripadaNYA.. kenapa sangat hina?
     ya ALLAH siapalah aku dihadapanMU? manusia yang paling hina di atas muka bumi.. aku sering melupakanMU dan sering mengabaikanMU tatkala kesenangan..tapi bila tiba masa memohon bantuan.. ENGKAU lah yang pertama dicari-cari..ampunilah diri ini ya ALLAH. hati ini selalu merasakan yang ENGKAU selalu dekat tapi pada hakikatnya hati ini makin jauh dariMU ya ALLAH....


ya ALLAH lindungi lah hati ini dari kemungkaran amin...


dan tuhanmu berfirman "berdoalah kamu kepada-KU nescaya akan-KU perkenankan doamu itu"
selamat menjawab UPS esok..insyaALLAH :))
sesungguhnya ALLAH MAHA PENGAMPUN

"bersyukur dan sentiasa mengingati"

No comments:

Post a Comment