Blogger Templates

::ready for take..camera roll..action!!::

Saturday 25 February 2012

::jangan jadi kejam::

  assalamulaikum dan selamat pagi~~~ ceria2kan harimu okey..cmtu la..hidup mesti laa kene hepi baru kuat..tapi betol ke asal hepi je jadi kuat?? aku pon xsure sebab aku pon selalu persoalkan tentang tuh..so berbicara tentang entry aku kali ni.. jangan jadi kejam?? sape yang kejam?? sape yang dah buat salah?? hahaha xdela..xde kejam ape pon..cuma lebih kepada cerita emosi yang tertekan..huhuhu :))
  jom bercerita tentang hati dan perasaan sorang manusia..buli..tapi perkataan tu kurang tepat sebab buli2 ni dikira kes yang ganas..muahahahaha ermm..psiko mental..bolela..psiko mental terhadap orang yang fizikalnya yang tidak menarik...in other words gemok laa tuh :) hihi tahuke korang yang jika korang persoalkan tentang rupa paras mereka..agak2 nya cmne perasaan mereka? mungkin kebanyakan mereka akan gelak sambil cakap "ko jeles je lebih" "badan aku..sukati la" atau mungkin orang tuh..akan senyum je :)) sebab in case takot dia bukak mulut...merana korang nanti..muahahahaha..
  sejujurnya..meh aku bgtahu..mereka terluka..even dengan soklan yang xseberapa pon mereka tetap akan terluka..aku tahu sebab aku pon pernah dan masih merasa..tahuke korang yang mereka tuh akan terseksa dengan pertanyaan tuh? tahuke korang kalo die senyum je sebab hati dia da sakit sangat2?? tahuke korang yang dia sanggu wat ape je untuk korang xpersoalkan ttg siape dia?? tahu ke korang yang dorang nih..sentiasa tengok orang yang kurus..dan berharap mereka pon cmtuh? so jangan jadi kejam.. mereka mungkin xsempurna tapi mereka bersyukur dengan nikmat ALLAH s.w.t.. mereka cuba untuk tidak persoalkan kenapa mereka cmtu..seandainya korang xpersoalkan dulu kenapa mereka cmtuh....
dengan izin ALLAH.. korang insyaALLAH bukan salah sorang antara mereka yang "jadi kejam"
dari Abu Hurairah r.a katanya::nabi s.a.w bersabda " sesungguhnya ALLAH tidak melihat kepada rupa dan hartamu, tetapi ALLAH melihat kepada hati dan amalmu"

No comments:

Post a Comment