Blogger Templates

::ready for take..camera roll..action!!::

Saturday, 11 February 2012

::insan bernama lelaki::

 assalamualaikum dan selamat pagi~ pepagi bute ni ase cam nak menulis belog laa plak..saje je isi mase lapang..hehe :)) >.< so..korang, yang wanita-wanita seluruh dunia..mahupun gadis-gadis comel mesti pernah kenal insan bernama lelaki ni kan?? mesti suka kat mereka kan?? mestilaa.. mereka kan lelaki..kaum adam.. mereka lahh insan yang menrik perhatian kaum hawa..yang macho..macho ker?? yelaa kot.. jangan bajet "macho" sudaa.. haha.. so, lelaki..? apa yang ade pade mereka?? kenapa kita boleh tertarik dengan certain-certain insan ini? (kalo tertarik kat lelaki itu da memang lumrah alam laa kan) tetapi..kenapa insan-insan terpilih menarik hati kaum hawa yang tertentu? hebat sangat ke mereka sampai hati kecil kaum hawa tertarik kat mereka?? mungkin laa kot.. banyak bende bole buat si gadis suka kat insan lelaki ni..
       mungkin kerana kehensemannya : "ya allah indah sungguh ciptaan kau" - ayat kawan aku tiap kali dia tengok lelaki yang hensem haha
        adakah mungkin kerana sifat peribadinya?? : "sejokkkk ati tengok dia pegi surau..terharu sangat-sangat" -ayat kawan ag sorang lagi terhadap insan lelaki yang dia suka
        mungkin juga senyumannya? : "nak sangat tengok dia senyum sebab senyuman dia nmpak ikhlas" -itu aku hahaha gatalll
         atau mungkin kerana kebaikan pada dirinya : "ermm,...biar sy tolong la..awak nmpak cam xcukup tgn da tuh" -ayat seorang lelaki
     mungkin kerana hal-hal minor seperti ni la yang menyebabkan hati kecik milik kaum hawa tertarik dan jatuh hati terhadap insan-insan bernama lelaki ni.. hebat kan mereka? simple things,big effect.. sebab itu laa mereka menjadi kaum adam.. dan kita pula kaum hawa.. tapi entry ni dari sudut seorang gadis terhadap seorang lelaki..ada mungkin bila enrty ni diceritakan dari sudut seorang lelaki terhadap seorang gadis..kaum hawa juga sama hebatnya kerana sudah termaktub yang kaum adam akan tertarik kepada kaum hawa dan sebaliknya.
     apa-apa pun, aku harap saat-saat anda jatuh cinta, cintailah seseorang tersebut kerana ALLAH dan rasulullah dan beringatlah..di saat kamu jatuh cinta juga syaitan durjana akan mencuba menodai segumpal darah yang bernama hati..jadi, cintailah ALLAH,RASUL dan agama yang ada pada insan tersebut-amin-











"aku cinta padamu kerana agama yang ada padamu

jika kau hilangkan agama yang ada padamu..
maka hilanglah cintaku terhadapmu"








                                       "ya allah, jika aku jatuh cinta,
                                         cintakanlah aku pada seseorang
                                         yang melabuhkan cintanya pada-MU
                                   agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU"

No comments:

Post a Comment